Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Šístková, Veronika ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mimosoudním řešením spotřebitelských sporů v České republice a ve Velké Británii. Cílem práce je analyzovat a porovnat tento systém ve vybraných zemí. Zjišťuje, jaké jsou rozdíly mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, přestože obě země jsou členem Evropské unie a implementovaly směrnici EU o alternativním řešení spotřebitelských sporů. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá ochranou spotřebitele a výhodami i nevýhodami mimosoudního řešení sporů. V druhé kapitole je práce zaměřena na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v ČR z hlediska legislativy, pravidel pro postupy řešení sporů, forem řešení sporů a příslušných orgánů. Třetí kapitola se také zabývá mimosoudním řešením spotřebitelských sporů, ale z pohledu Velké Británie.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
ŠTĚPKOVÁ, Monika
Cílem této práce je analýza systému mimosoudní řešení přeshraničních spotřebitelských sporů v rámci EU, Norska a Islandu a zpracování doporučení na případné zlepšení tohoto systému. Pro vytvoření této práce bylo provedeno studium teoretických východisek, týkajících se mimosoudní řešení spotřebitelských sporů a ochrany spotřebitele. Byl realizován řízený hloubkový rozhovor, analýza sekundárních dat a případová studie. V závěru došlo k vyhodnocení všech získaných dat a definován návrh na zlepšení mimosoudního řešení přeshraničních spotřebitelských sporů.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
DŮLOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je analýza systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi českými spotřebiteli a českými spotřebiteli a českými prodejci. Analýza systému ADR je provedena pomocí dotazníkového šetření u respondentů - spotřebitelů a řízeného hloubkového rozhovoru s pracovníkem ADR. Na základě analýzy získaných dat budou stanoveny návrhy na zlepšení.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
PARDAMCOVÁ, Marie
Projekt ?Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů? (dále jen ?ADR?) přináší do České republiky inovativní a účinný nástroj obrany spotřebitele. Projekt působí od roku 2008, kdy proběhla nejprve pilotní fáze a poté došlo ke zhodnocení výsledků. Jednoduchý postup a hlavně bezplatnost jsou pro spotřebitele jistě kladnou stránkou projektu. Každý má nárok na bezplatnou radu na kontaktních místech, která jsou uvedena na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, ale také u dalších organizacích, které na projektu s tímto ministerstvem spolupracují. Především se jedná o Hospodářskou komoru ČR. U projektu ADR je velkým problémem to, že oba způsoby řešení, jak mediace tak rozhodčí řízení, jsou dobrovolné, a proto více než 80 % podaných podnětů skončí nesoučinností protistrany. I kdyby k dohodě při mediaci došlo, je tato dohoda nezávazná. Rozhodčí řízení je za poplatek a většina spotřebitelů si ho stále stotožňuje se soudním řízením. Je zde však velký časový rozdíl v porovnání se soudním řízením, které může trvat i roky. Rozhodčí řízení a mediace v rámci ADR jsou obykle dokončeny do 60 dnů u složitějších případů do 90 dnů. Toto je u soudního řízení nedosažitelné. Pokud ale na rozhodčí řízení dojde, je výsledný rozhodčí nález závazný pro obě protistrany. Celá bakalářská práce byla zaměřena především na znalost ADR a spotřebitelských práv. Ukázalo se, že čtvrtina dotazovaných svá práva nezná. Znalost ADR byla také velmi slabá. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pouhých 14,4 % dotazovaných ví, co tento pojem znamená. Nicméně výsledy hodnocení ADR za období od 1. dubna 2008 do 31. ledna 2011 ukazují, že projekt má budoucnost. Podkladem pro toto tvrzení je statistika zaevidovaných případů, která má stále stoupající tendenci, ale na druhou stranu bez účinné propagace bude trvat dlouho, než se povědomí o této možnosti rozšíří mezi další spotřebitele. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR vydalo v rámci pilotní fáze projektu informační leták, který však nebyl správným způsobem distribuován mezi spotřebitele. V České republice je důvodem nevzdělanosti spotřebitelů především náročné vyhledávání právních předpisů. Legislativa je pro českého spotřebitele nejen těžko k nalezení, ale je především nesrozumitelná. Dnes již naštěstí existuje mnoho internetových stránek, kde se dá potřebná informace v rychlosti a v kratší verzi nalézt. Podle vlastní zkušenosti však vím, že drtivá většina spotřebitelů vyhledává rady až po té, co například neuspěli s reklamací nebo se vyskytl jiný problém s obchodníkem.
Ochrana spotřebitele a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Kocová, Ivana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent) ; Viestová, Kristína (oponent)
Na základě analýzy právních předpisů, dat a dalších informací o ochraně spotřebitele je navrženo vytvoření konkrétního systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Řešení je navrženo ve formě 3 variant s výběrem nejvhodnější varianty a naplňuje základní principy a cíle pro tuto formu řešení spotřebitelských sporů - transparentnost, efektivnější a levnější postup. Pro návrh systému byly využity informace získané ze zahraničních studií, dokumentů, dále také informace z národních zdrojů - dozorového orgánu, nevládních spotřebitelských sdružení, atd. i vlastní zkušenosti s přípravou a praktickou realizací systému mimosoudního spotřebitelských sporů.
Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Šmolíková, Jana ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti cestovního ruchu v České republice. Práce je rozčleněna do čtyř částí. První část pojednává obecně o ochraně spotřebitele v České republice, je zde vymezen pojem "spotřebitel" a uveden přehled právních předpisů vztahujících se k této oblasti. Druhá část se věnuje některým povinnostem poskytovatelů služeb cestovního ruchu z pohledu veřejného práva. Třetí a stěžejní část této práce se zabývá smluvním právem v oblasti cestovního ruchu. Jsou zde rozebrány nejobvyklejší smluvní typy v této oblasti, největší prostor je věnován cestovní smlouvě. V poslední části se zmiňuji o vymahatelnosti práv spotřebitele v České republice. Zaměřuji se zde na projekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.